כוננות שיא במשטרה לקראת חג הפסח

בנצי לייזרוביץ No Comments on כוננות שיא במשטרה לקראת חג הפסח

כוננות שיא במשטרת ירושלים לחג הפסח והמשך הרמדאן. גורם בכיר במשטרת ירושלים לקול חי: "בימי חוה"מ בשעות הערב וביום שישי הקרוב חוה"מ המשטרה תסיט את תנועת הולכי הרגל לכותל משער שכם לשער יפו כדי למנוע חיכוכים

צילום: דוברות המשטרה
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר חודשים של תיאומים והכנות לבואם של עשרות אלפים לירושלים בכלל במהלך חג הפסח, ולכותל המערבי וברכת הכהנים בפרט, משטרת ירושלים ערוכה בכוננות מוגברת תוך פריסת כוחות גדולים בעיר העתיקה, בדרכים אל הכותל וסביב שערי הר הבית. השנה חג הפסח וחודש הרמדאן מתנגשים יחד, מה שמצריך הרבה מאד היערכות מוקדמת. בשעות הערב לאחר צום הרמדאן מגיעים אלפי מוסלמים להר הבית לתפילת התראוויח. בשל כך במשטרת ירושלים הוחלט כדי למנוע חיכוכים בין יהודים למוסלמים, בשעות הערב החל מהשעה 20:00 בערך המשטרה תסיט את תנועת הולכי הרגל היהודים משער שכם ותפנה אותם לשער יפו. גם תנועת האוטובוסים תוסט לכלבייה ולא יעברו דרך שער שכם. גם ביום שישי הקרוב שבוע השלישי של חודש הרמדאן כבר משעות הבוקר תוסט תנועת הולכי הרגל לעיר העתיקה ולכותל משער שכם והם יופנו לשער יפו כמו גם קווי האוטובוסים לכותל. יצויין כי ההחלטה הזו היא לא רק לימי חוה"מ רק שבימי חוה"מ תנועת היהודים לכותל היא גדולה מאד ובפרט בשעות הערב, לכן חשוב להעביר את המידע לציבור מבעוד מועד, מוסיף הגורם הבכיר של מחוז ירושלים.

ובאשר להיערכות הגדולה של משטרת ירושלים לחג: בתום הכנות, תיאומים, תכנון והיערכות שבוצעה בשבועות האחרונים בהובלת מפקד מחוז ירושלים, מחוז ירושלים של משטרת ישראל השלים את היערכותו לקראת חגי ניסן 2023 (תשפ״ג) שיחלו בהמשך השבוע. אלפי שוטרים של מחוז ירושלים יפעלו יחד עם לוחמי מג״ב, מתנדבים וכוחות תגבור ארציים במהלך ימי החג. עיקר היערכות המבצעית במחוז תתמקד בעיר ירושלים, בדגש למקומות הומי קהל, המקומות הקדושים ובמרכזי הקניות והבילוי, בכדי לשמור על שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המתפללים, החוגגים וכלל תושבי העיר והבאים בשעריה.

גם השנה יתקיים חג הפסח במקביל לחודש הרמדאן ולחג הפסחא, ותכלית הפעילות היא לאפשר לבני כל הדתות והעדות לחגוג את חגם ולהגיע ליעדם בבטחה ובבטחון. המשטרה תפעל בכוחות מתוגברים במערב ובמזרח העיר, ובסמטאות העיר העתיקה, במטרה לאפשר את חופש הדת והפולחן למתפללים הרבים שיגיעו אל המקומות הקדושים, תוך שמירת הביטחון והסדר והכוונת התנועה.

מערך הבטחון השוטף יעובה, ותתוגבר הפעילות המשטרתית בצירי התנועה, במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש. בתוך כך משטרת ישראל תמשיך לפעול למניעה וחקירת פשיעה מכל סוג שהיא, וכן לעסוק בהכוונה וויסות של התנועה.

המשטרה תפעל לאבטח את הקהל הרב שצפוי לפקוד את האתרים השונים, מרכזי הקניות, המקומות הקדושים ומתחמי הבילוי השונים. בנוסף שוטרים ומתנדבים יפעלו במהלך ימי החג להכוונת התנועה לצד פעילות אכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות, בריונות בכביש ועבירות תנועה מסכנות חיים.

להלן פירוט השינויים הצפויים בהסדרי התנועה במהלך ימי חול המועד וערב חג שני של פסח:
-תחסם כניסת כלי רכב לאזור העיר העתיקה, לרבות הצירים: כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן.
-בכביש 1- מכיוון המטה הארצי לכיוון העיר העתיקה יוצבו שוטרים ויתבצעו הכוונות ושינויים בהסדרי התנועה בהתאם לעומסי התנועה והמבקרים באזור.
-לרשות נוסעי התחבורה הציבורית בעיר ירושלים, ניתן להחנות רכבים פרטיים בחניוני 'חנה וסע' בתשלום: בגבעת התחמושת, הר הרצל, טדי, חניון הלאום, חניון בייט, חניון שוק רמלה-לוד (סמוך למלחה).
-הרכבת הקלה תפעל בתדירות מוגברת.
-הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה.

אירוע ברכת הכהנים המסורתי יתקיים בכותל המערבי בירושלים בתאריך 9.4, החל משעות הבוקר.
באותו היום המשטרה תתגבר את פעילותה סביב העיר העתיקה וסמטאותיה, בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי.
(הודעה אודות הסדרי התנועה באותו היום תופץ בנפרד בהמשך השבוע).

 



0 תגובות